علت استفاده از پارچه آستری برای پرده

علت استفاده از پارچه آستری برای پرده

در این مقاله به ،علت استفاده از پارچه آستری برای پرده؟  و برای چه پرده ها استری  لازم است ؟ و این که آیا برای پرده  استری لازم هست یا خیر ؟ می پردازیم .

آستر چیست؟

آستر پرده یا  پرده مکمل هم نام دارد . آستر از لغت ستر و یا پوشش برگرفته شده که به معنای محافظت کننده ،مخفی کننده و پوشاننده است .به عبارتی دیگر آستر پرده به معنای محافظت از پرده است. آستر در اصل پارچه ای می باشد که در قسمت زیرین پرده اصلی قرار می گیرد . دارای رنگ های گوناگونی هستند. هر قدر آستر دارای ضخامت بیشتری باشد عملکرد بالاتری دارد.

پرده 

پرده ها برای زیبایی منزل و انواع اتاق از پرده اتاق خواب و اتاق کودک گرفته تا پرده اتاق پذیرایی و نشمین مورد استفاده قرار می گیرند. پرده های اتاق ها برای اینکه زمانی که درمعرض نور هستند تغییر رنگ ندهند و همچنین برای اینکه نور آفتاب از پرده عبور نکند و جلوی گرد غبار بیشتر  گرفته شود. در هنگام دوخت پرده اتاق از یک لایه به نام آستری پرده به کار برده می شود.

علت استفاده از پارچه آستری برای پرده

علت استفاده از پارچه آستری برای پرده

انواع استر پرده 

آستری پرده در دو نوع  ساده رنگ کرم و سفید و نیز پارچه آستری پرده رنگی تولید می شوند.

آستری ها کمی براق انتخاب می شوند تا جلوه و زیبایی خاصی به پارچه پرده داده  شوند. آستری ها با توجه به پارچه اصلی پرده و رنگ پرده انتخاب می شوند. همچنین نازکی و زخیمی آستر پرده به شدت نور تابیده شده و سلیقه افراد خانواده بستگی دارد.

بعضی از فایده های آستر پرده

1- آسترها کمک بسیاری به جلوگیری از ورود نور مزاحم به منزل و آسیب رسیدن به پرده می نمایند:

پرده خانه شما با هر جنس و پارچه ای نیازمند است تا در مقابل نور خورشید محافظت و نگهداری شود. اشعه UV  سبب می شود تا آسیب جدی به پرده وارد گردد. به واسطه استفاده از آستر می توان از آسیب رسیدن به پرده جلوگیری کرد و طول عمر مفید پرده ها را افزایش می دهد و همچنین جلوه های زیبایی به آن می دهد.

2- پرحجم نشان دادن پرده:

آستر موجود در زیر پرده راه بسیار مناسبی برای حجیم نشان دادن پرده هایی می باشد که حالت خسته کننده و ناپایدار دارند. بعضی اوقات اشخاص می توانند جهت پرحجم نشان داده شدن پرده ها از دراپه نیز استفاده نمایند.

3- استر وسیله ای برای جلوگیری از ورود صدای مزاحم و عایق صدا:

اگر منزل شما در مناطق سردسیر و یا گرم سیر کشور واقع شده می توانید با اضافه کردن آستر به پرده های خود در انتقال هوا و مصرف انرژی صرفه جویی نمائید. لازم به توضیح است که همچنین از مزایای، آسترقابلیت جلوی آلودگی صوتی را نیز دارد، درنتیجه اگر در شهرهای شلوغ زندگی می کنید لازم و بهتر است در زیر پرده های خود از آستر استفاده نمائید.

علت استفاده از پارچه آستری برای پرده

علت استفاده از پارچه آستری برای پرده

روش استفاده از آستری پرده

به دو حالت می‌توان برای پرده، آستر استفاده نمود. یکی به‌حالت جدا از پرده و دیگری، نصب و دوخته به آن. در مقایسه این دو نوع آستر، نوع جدا از پرده نسبت به نوع دوخته یا متصل به آن الویت دارد، چونکه منعطف‌تر بوده و شست‌وشوی آن نیز آسان‌تر است.

در نوع جدا از پرده، این امکان برای شما وجود دارد در زمانی که تمایل دارید تا نور بیشتری به درون فضا بیاید، بدون کنار زدن پرده، آستر آن را کنار بزنید. پهنای آستر جدا از پرده را هم اندازه با عرض نهایی شده یا همان عرض پنچره در نظر بگیرید، ولی بهتر است که ۵ سانتی‌متر کمتر در نظر بگیرید.

نکته فراموش نشود 

موردی که در هر دو مدل نباید فراموش کرد ،آن است که آستر نباید از مقابل دیده شود. بنابراین، باید توجه و دقت لازم را در انتخاب پهنای پارچه آستری داشته باشید .اگر هیچ وقت قصد کنار زدن آستر را ندارید ،لازم است هر دو سر آستر را به دو سر چوب پرده ثابت نمائید.

علت استفاده از پارچه آستری برای پرده

علت استفاده از پارچه آستری برای پرده

مناسب‌ترین پارچه برای آستری پرده

مناسب‌ترین پارچه برای آستری پرده ، پارچه‌های پنبه‌ای ساتن می باشد که کمی براق هستند. در حالت کلی رنگ پارچه آستری کرم یا سفید هستند که برای نصب شدن در پشت پرده‌هایی با رنگ روشن یا هنگامی که نیازمند به عایق‌بندی حرارتی می باشیم .اما باید تا حدودی هم جلو پنجره جلوه گر شود، مناسب می باشند.

ساتن‌های آستری رنگی نیز در رنگهای متنوع موجود می باشد که کیفیتی بسیاری دارند و رنگ آنها در اثر تابش نور خورشید آسیب نمی بیند. آسترهای رنگی می‌تواند جلوه پرده نیزافزایش دهند.

همانگونه که بیان شد، بعضی از آسترها جهت مسدود کردن کامل راه و رود نور بکاربرد دارند. این آسترها لزوما نباید فقط مشکی باشند بلکه حتی می‌توانند به رنگ‌های سفید و کرم نیز باشند. این نوع آسترها سنگین و ضخیم می باشند.

 

توصیه می‌کنیم که آنها را جهت پرده‌هایی با پارچه ساده و بدون طرح به کار ببرید، به دلیل آنکه آسترهایی که تا این حد ضخیم و مسدود کننده کامل نور می باشند، سبب می‌شوند که طرح روی پارچه پرده، کدر و مرده جلوه نماید.

آستر پرده جنس فلامنت و ساتن

پارچه‌های فلامنت و ساتن از پرمصرف‌ترین پارچه‌های آستری برای زیر پرده می باشند. پارچه آستری فلامنت از الیاف مصنوعی در ترکیب با کمی الیاف طبیعی (پنبه‌ای) بافته شده و تولید می شوند و دارای ویژگی هایی است که آن را یکی از بهترین پارچه‌های آستری پرده ساخته است. از جمله مزیت های آستری فلامنت می‌توان به این موارد نام برد:  نرم و لطیف است، می‌تواند مات یا براق باشد، در برابر نور، رطوبت و سایش دارای دوام کافی بوده و تغییر رنگ نمی‌دهد.

پارچه‌های ساتن نیز با خصوصیاتی مشابه پارچه فلامنت از پرفروش‌ترین پارچه‌های آستریبه شمار کی آیند. این نوع پارچه اکثراً دارای یک روی براق و یک روی براق است. از پارچه ساتن برای دوخت پرده‌ی اصلی نیزبه کار گرفته می شود.

این دو پارچه‌ی مناسب آستر پرده دارای قیمت‌های ارزان و تنوع رنگی بسیار بالایی می باشند که تقریباً می‌توان هر رنگ دلخواه را در بین تولیدات آن‌ها پیدا نمود.

علت استفاده از پارچه آستری برای پرده

علت استفاده از پارچه آستری برای پرده

کلام آخر 

در گالری پرده روژان به لزوم و علت استفاده از پارچه آستری برای پرده کاملا واقف است ودر این مجموعه انواع آستری برای پرده موجود است. برای دوخت پرده  می توانید از استری های آن هم استفاده کنید .

برای سفارش دوخت پرده و نصب پرده می توانید از پرده روژان کمک بگیرید . شما می توانید پردهای خود را برای شستشو به روژان بسپارید .

برای مشاوره وخرید، دوخت و قیمت انواع پرده  با ماتماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

سه × 3 =