پرده اتاق خواب

طراحان داخلی اغلب به شما می‌گویند که پرده‌ها واقعاً می‌توانند اتاق خواب را بسازند، اما تنها در صورتی که با دقت انتخاب شوند،انتخاب پرده اتاق خواب گاهی اوقات می‌تواند با توجه به نوع سرپوش، وزن پارچه، طول، الگو، رنگ و ملاحظات عملی که همگی نیاز به تفکر دقیق دارند احساس کنند.

با این حال، قبل از غرق شدن در جزئیات، مهم است که به یاد داشته باشید که نقش اصلی پرده های اتاق خواب جلوگیری از نور و گرم نگه داشتن اتاق خواب شما است. هنگام در نظر گرفتن ایده های اتاق خواب و تصمیمات دکوراسیون، همیشه این را در پس ذهن خود نگه دارید.

پرده اتاق خواب مدل رومن مدل رومن همراه دکور فرشته

پرده اتاق خواب

پرده اتاق خواب

هنگام انتخاب پرده اتاق خواب، عواملی که باید در نظر گرفته شوند فراتر از زیبایی شناسی هستند. انتخاب های طراحی داخلی که در اتاق خواب خود انجام می دهید می تواند بر خواب شما تأثیر بگذارد که به نوبه خود بر سلامت جسمی و روانی شما تأثیر می گذارد. بر اساس مطالعات ، نور مهم ترین عامل خارجی موثر بر خواب است و پرده های اتاق خواب را برای یک استراحت خوب شبانه مهم تر می کند.

پرده‌ها نه تنها اتاق را به هم می‌بندند، بلکه می‌توانند در ریتم شبانه‌روزی ما نیز نقش داشته باشند ، که ساعت درونی ما است که به بدن ما می‌گوید زمان استراحت فرا رسیده است. قدرت پرده های اتاق خواب را دست کم نگیرید. ما این روند را برای شما بر اساس پارچه، رنگ، سبک و موارد دیگر تقسیم کردیم.

ابتدا چند نکته کلی. «به عنوان یک قاعده، پرده ها باید10 تا15 سانتیمتر بالاتر از قاب پنجره شما نصب شوند. ” پرده ها در سه طول فروخته می شوند : 3متری ، 2.5 متری و 2 متری. اگر اندازه استاندارد برای شما کار نمی کند، چیزی قابل تنظیم می خواهید.” ، پرده‌های ضخیم معمولاً برای اتاق خواب ترجیح داده می‌شوند، (به‌ویژه در اتاق‌هایی که کودکان کوچک یا افرادی که به نور حساس هستند). اما اگر می‌خواهید حسی سبک و مطبوع داشته باشید، همیشه می‌توانید یک سایه رومی برای رفتن به پشت پرده‌هایتان اضافه کنید.»

انتخاب بهترین پارچه

هنگام انتخاب پرده های اتاق خواب،

1. پارچه پنبه ای

از مواد شروع کنید پنبه رایج ترین گزینه است. «پنبه سبک، قابل تنفس است و مراقبت از آن آسان است. اگر راحتی را ترجیح می دهید پارچه قابل شستشو با ماشین لباسشویی را انتخاب کنید.

2. پارچه ابریشم

با این حال، اگر می خواهید فضایی لوکس داشته باشید، پارچه ای سنگین تر و مجلل تر را در نظر بگیرید. پارچه های بافت دار مانند ابریشم ، یک انتخاب عالی هستند. ابریشم نور را برای ظاهری مجلل و مطبوع از خود عبور می‌دهد. با این حال، مراقبت از آن سخت‌تر است و گران‌قیمت است. ابریشم آسیب آب و اشعه ماوراء بنفش را سریع‌تر از پارچه‌های دیگر نشان می‌دهد»، بنابراین مهم است که هنگام خرید این را در نظر داشته باشید.

3.پارچه مخمل

البته یکی از برجسته ترین ایده ها برای پرده های اتاق خواب، مخمل است. مخمل برای عایق کاری پنجره های شما سنگین و عالی است این برای افرادی که دیر می‌خوابند یا اتاق‌هایی که نور مستقیم خورشید دارند ایده‌آل است. و با وجود اینکه پارچه‌ای عالی برای حفظ حریم خصوصی است ، مخمل به راحتی گرد و غبار را جمع می‌کند.این نوع پرده نیاز به نگهداری بیشتری دارد.

4.پارچه پلی استر

اگر به دنبال استایلی هستید که به همان اندازه جیب شما باشد، به سراغ پلی استر بروید. پلی‌استر مقرون‌به‌صرفه است، تعمیر و نگهداری پایینی دارد و برای کسانی که برای اولین‌بار خانه‌ای می‌خرند ، عالی است. اگرچه، پارچه قابل اشتعال است و بوها را جذب می کند. این یک مشکل به نظر می رسد . اما اتاق خواب شما یکی از کم احتمال ترین اتاق هایی است که بر خلاف آشپزخانه شما دارای شعله های آتش یا بوی تند است.

5. پارچه کتان

اگر سبکی سبک و سازگار با محیط زیست ترجیح می دهید، پرده های کتانی اتاق خواب را انتخاب کنید. کتانی سازگار با محیط زیست است و از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها جلوگیری می‌کند. تنها عیب آن این است که گرانتر از پنبه است و می تواند به راحتی چروک شود.

پرده اتاق خواب مدل رومن دکور پانچ

پرده اتاق خواب

کدام مدل پرده برای اتاق خواب بهتر است؟

پرده‌های سنگین‌تر و خط‌دار که نشتی نور را به حداقل می‌رسانند، طبیعی‌ترین گزینه برای اتاق خواب خواهند بود. این بدان معنا نیست که نمی توانید یک پرده کتانی سبک را انتخاب کنید، فقط به خاطر داشته باشید که احتمالاً باید روی یک پرده برای آویزان کردن زیر آن فکر کنید. همین امر در مورد پرده های نازک ظریف نیز صدق می کند که بهتر است با پرده های مخملی سنگین جفت شوند.

اگر هنوز بین انتخاب پرده ها  اتاق خواب خود هسنتید ، مهم است که توجه داشته باشید که اگرچه همه  می توانند شگفت انگیز به نظر برسند، پرده ها برای همه پنجره ها مناسب نیستند.

اگر یک پنجره واقعا عریض بپوشید، پرده ها می توانند ناخوشایند و خارج از مقیاس به نظر برسند. به همین ترتیب، در یک پنجره واقعاً بلند، پرده‌ها می‌توانند دست و پا گیر شوند. به خصوص انواع رومی، زیرا هر بار باید تمام وزن پارچه را به سمت بالا بکشید.

پرده های اتاق خواب باید بلند باشند یا کوتاه؟

همه اینها به اندازه پنجره و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. بزرگترین مزیت پرده های بلند اتاق خواب که به زمین آویزان می شوند، عایق بودن است، بنابراین اگر می دانید اتاق شما ممکن است به طور خاص سرد شود، ممکن است این چیزی باشد که می خواهید به آن توجه کنید. همچنین باید در مورد شکل پنجره های خود و اینکه چه چیزی مناسب آنهاست فکر کنید.
با این حال، پرده های بلند می توانند در مقابل یک پنجره بلند زیبا به نظر برسند. با این حال، باید در انتخاب پارچه خود دقت کنید و به خاطر داشته باشید که چگونه می خواهید زیر آنها را تمیز کنید.

پرده اتاق خواب مدل رومن با دکور ساده

پرده اتاق خواب

رنگ پرده اتاق خواب 

به این فکر کنید که چه رنگ هایی فضای شما را تکمیل می کنند. در بیشتر موارد، رنگ‌های با تن سرد به خوبی با سایر رنگ‌های سرد هماهنگ می‌شوند و بالعکس. ما پیشنهاد می کند که اگر اتاق خواب شما در معرض نور خورشید قرار دارد از رنگ های روشن اجتناب کنید.

زیرا: “نور طبیعی با گذشت زمان رنگ را محو می کند.” در مورد پرده‌های طرح‌دار، بهتر است آن‌ها را به‌عنوان هنر دیواری در نظر بگیرید. پرده‌های طرح‌دار وقتی به‌طور کامل کشیده می‌شوند، می‌توانند تأثیری مشابه یک اثر هنری داشته باشند، بنابراین در طول فرآیند انتخاب به آن توجه داشته باشید.

ایده خوبی است که در اتاق خواب رنگ های آرامش بخش و آرام مانند سبز، آبی یا صورتی را در نظر بگیرید. این رنگ ها همگی به خاطر ویژگی های تسکین دهنده و آرام بخش خود شناخته شده اند. حتی گفته شده که آبی به مبارزه با بی خوابی و اضطراب کمک می کند.

هنگام انتخاب رنگ و سایه پرده های اتاق خواب، مهم است که طرح رنگ و دکوراسیون بقیه اتاق را در نظر داشته باشید. به عنوان یک راهنمای کلی فقط باید یک ستاره برجسته در اتاق خواب وجود داشته باشد. بنابراین اگر بقیه اتاق خواب شما پر از رنگ ها و الگوهای تند است، پرده های خود را با رنگ خنثی ظریف نگه دارید. با این حال، اگر اتاق شما در حال حاضر خنثی است، می توانید با پرده های رنگارنگ کمی زندگی را به اتاق تزریق کنید.

 پرده  اتاق خواب باید با ملافه همخوانی داشته باشند

تطبیق پرده ها با رختخواب شما یک راه آسان برای بستن اتاق خواب است. با این حال، از ایجاد یک ظاهر سفت و قدیمی با همسان کردن آنها، به عنوان مثال با استفاده از همان الگوی مواد روی پرده ها و ملافه های خود، مراقب باشید. اگر پرده‌های طرح‌دار دارید، کوسن‌های پراکنده همسان یک راه ظریف و احمقانه برای بستن اتاق به هم هستند.

در عوض برای ظاهری مدرن‌تر، ملافه‌ها و پرده‌هایی را انتخاب کنید که در یک پالت رنگی مشابه یا مکمل هستند. حتی می‌توانید بافت‌ها را به جای رنگ‌ها مطابقت دهید.

به‌عنوان مثال، برای اتاق خوابی آرام، پرده‌های کتانی و ملافه‌ها را با رنگ‌های رایگان ترکیب کنید.

پرده اتاق خواب مدل رومن

پرده اتاق خواب

کلام آخر

پرده ها می توانند در اتاق خواب نقش مهمی داشته باشند. آنها نه تنها نور خورشید را فیلتر می کنند، بلکه به گرما می افزایند و فضا را تمام شده نشان می دهند. چه به دنبال کمی حفظ حریم خصوصی باشید، چه رویای افزودن درام یا فقط می خواهید تزئین کنید، پرده ها یکی از بهترین راه ها برای جمع کردن عناصر طراحی یک اتاق هستند.

از پارچه‌های کتانی صاف و مطبوع گرفته تا مخمل‌های مجلل، پنجره‌هایی متناسب با سبک شما وجود دارد. در اینجا مجموعه ای از پرده های اتاق خواب اصلی وجود دارد که فضای شما را به فضایی شیک و دنج تبدیل می کند.

 

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

3 × 2 =