پرده تور برای کجا مناسب است؟

اهمیت این سوال پرده تور برای کجا مناسب است؟ حدی است که قصد داریم در این مقاله به طور خاص به نحوه انتخاب و طراحی داخلی ساختمان از طریق این ابزار مهم بپردازیم.

پرده تور برای کجا مناسب است؟

می توان به صراحت گفت پرده تور  یکی از رایج‌ترین مدل‌های پرده و بسیار ساده و زیبا هستند .که برای قسمت‌های مختلف خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای هرکسی که به زیبایی و سادگی خانه اهمیت می‌دهد، تور می‌تواند انتخابی مناسب باشد.

یکی از عواملی که دکوراسیون داخلی ساختمان ها را آراسته می کند و به عنوان یکی از عناصر طراحی داخلی آپارتمان های مسکونی مورد توجه قرار گرفته است، استفاده از  پرده والان یا پرده های آکاردئونی است. این پرده ها در دو طرح ساده و والان دار برای پنجره سختمان تان نصب می شوند.

انواع پرده ها را می توان به صورت ساده یا به صورت چین دار طراحی و نصب کنیم. آنچه می تواند فضای پنجره را زیباتر کند، انتخاب مناسب پرده توری، دوخت و طراحی جذاب و تزینات همسان اطراف پنجره است.

پرده تور برای کجا مناسب است؟

پرده تور برای کجا مناسب است؟

پرده تورچیست ؟

یکی از آن مدل های پرده است که به جرات می توان گفت هیچ وقت از مد نمی افتد. از این پرده ها می توان هم در دکوراسیون های سبک سلطنتی و هم در دکوراسیون های سبک مدرن استفاده کرد. این پرده ها وقتی در کنار پرده های بلند قرار می گیرند می توانند بسیار مجلل به نظر برسند. حتی استفاده از آن به تنهایی می تواند زیبایی را در همان سادگی ایجاد کند. در ادامه با مدل های پرده بیشتر آشنا می شویم.

انواع مدل پرده

از انواع مدل های شفاف می توان به پرده های حریر و گیپور اشاره کرد. هر کدام از آنها با تنوع و طرح های مختلف در بازار موجود است. ما با هر یک از آنها به طور جداگانه آشنا خواهیم شد.

پرده گیپور:

زیرا پرده یکی از موثرترین عناصر در دکوراسیون منزل است. بنابراین انتخاب یک پرده مناسب می تواند تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون منزل داشته باشد. پرده گیپور یکی از انواع پرده هایی است که در دکوراسیون منزل بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این پرده ها اغلب در دکوراسیون های کلاسیک در کنار پرده های لوکس استفاده می شوند.

پرده های ابریشمی:

این پرده زیباتر از پرده های مشبک و گیپور است. از این پرده ها می توان به تنهایی در دکوراسیون خانه های مدرن استفاده کرد. استفاده از این پرده ها به زیبایی در کنار سادگی کمک زیادی می کند.

از پرده های توری به عنوان  والان  استفاده کنید

اگر به خانه های کلاسیک و شیک علاقه دارید می توانید از والان و کتیبه ها در کنار پرده های توری استفاده کنید. این پرده ها ظاهری اشرافی و مجلل به خانه می دهند.

رنگ پرده را انتخاب کنید

یکی از مهم ترین نکاتی که قبل از خرید انواع پرده باید به آن توجه کرد؛ رنگ آن در بیشتر موارد، رنگی است که برای انواع پرده های توری انتخاب می شود. روشن است اگر به بهترین مدل های پرده پذیرایی نگاهی بیندازیم، متوجه وجود پرده توری سفید یا سبز خواهیم شد. این مدل پرده پذیرایی آنقدر طرفدار دارد که به نظر می رسد با خانه های ایرانی قرابتی پیدا کرده است.

پرده تور برای کجا مناسب است؟

پرده تور برای کجا مناسب است؟

بهترین مدل پرده 

در بین تمامی مدل ها و جدیدترین پارچه های پرده پذیرایی، پرده توری یکی از ظریف ترین و لطیف ترین بافت ها را دارد. و این یکی از دلایل محبوبیت آن در بین خانم ها است .زیرا خانم های ایرانی به ظرافت و لطافت وسایل منزل اهمیت زیادی می دهند.

این را نیز باید در بین انواع پارچه های پرده جدید و کلاسیک که در بازار به وفور یافت می شود، اضافه کنیم. بهترین مدل پرده در سال 2022 پرده هایی هستند که با عبور نور خورشید و کشیده شدن نور آن بر روی فرش های طرح دار، حس بسیار شگفت انگیزی را به فضای نشیمن می دهند و به محیط اطراف روح می بخشند.

پرده های اتاق پذیرایی

به هر حال راهرو یا اتاق پذیرایی مناسب ترین مکان برای استفاده از پرده های توری است. مهم ترین نکته در انتخاب و خرید پرده پذیرایی(نشیمن) ورودی نور طبیعی است. برخی از انواع پارچه ها به دلیل ضخامت زیاد از ورود نور کافی به فضای داخلی خانه جلوگیری می کنند. به همین دلیل استفاده از این نوع پارچه ها معمولا برای اتاق خواب توصیه می شود.

اما در نشیمن ها، به خصوص سالن های کوچک که به نور بیشتری نسبت بهسالن های بزرگتر نیاز دارند، منطقی تر است که از پرده های فانتزی و شیک استفاده کنید. این دسته شامل پارچه های ابریشمی، توری و انواع پارچه های گیپور می باشد. این پارچه ها بیشتر نور را به داخل هدایت می کنند.

پرده های توری و ابریشمی اتاق خواب

پنجره اتاق خواب را بررسی کنید. اولاً در رابطه با تابش نور در روز و وجود نور مصنوعی مزاحم در شب. این مهم است زیرا پرده های توری و ابریشمی اغلب مانع خوبی برای نور نیستند. بنابراین اگر می خواهید از اتاق خواب به عنوان فضایی برای آرامش و خواب خوب استفاده کنید، خوب است به این موضوع توجه کنید.
اگر پنجره اتاق خواب شما در شب نور آزاردهنده ندارد؛ می توانید از یک لایه پرده ابریشمی یا توری استفاده کنید.

پرده برای اتاق کودکان

همچنین می توانید برای اتاق کودک پرده های توری یا ابریشمی سفارش دهید. طرح های توری و ابریشمی برای اتاق کودکان مناسب است که معمولاً ساده نگه داشته می شوند. زیرا اغلب طرح های توری و ابریشمی برای دنیای کودکان مناسب نیستند.

پرده تور برای کجا مناسب است؟

پرده تور برای کجا مناسب است؟

کلام آخر 

به طور کلی انتخاب پرده برای اتاق یکی از مهم ترین مواردی است که تاثیر زیادی در دکوراسیون منزل دارد. بنابراین انتخاب جنس، رنگ و طرح پرده نیز بسیار مهم است. برای خرید پرده ابتدا بودجه ای را که برای این کار در نظر گرفته اید مشخص کنید.

سپس با با گالری پرده روژان تماس بگیرید. ما بهترین و مناسب ترین گزینه را با توجه به خواسته های شما برای دکوراسیون و با توجه به خانه شما ارائه خواهیم داد.

بنابراین به راحتی می توانید از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. ما همیشه به دنبال بهترین و راحت ترین راه برای لذت بردن از خرید شما هستیم. اگر می خواهید از خرید خود رضایت کامل داشته باشید و در نهایت دکوراسیونی شیک و حرفه ای داشته باشید، می توانید به ما اعتماد کنید.

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

16 − 7 =