پرده شید چیست؟

.پرده شید چیست؟ از پرده شید جهت طراحی خانه های شخصی، شرکت های اداری و تجاری کاربرد دارد. از پرده شید به عنوان شید رول نیز عنوان می شود.

معنی پرده شید

شید در معنی لغوی به معنی سایه است و در واقعیت نیز موجب ایجاد سایه بر روی پنجره های ساختمان می شود. پرده شید در نمونه های متفاوتی مانند ساده، چاپی و دو مکانیزم در بازار موجود می باشد. پرده ی شید در مدل های قدیمی به حالت یک میله کاربرد داشته است که می شد آن ها را به آسانی جمع یا باز کرد. پرده ی شید امروزه در رنگ های متنوع و جنس های متفاوتی تولید و عرضه می شوند ولی در گذشته فقط تک رنگ تولید می شده است.

انواع پرده شید

پرده شید چیست؟

پرده شید چیست؟

جهت این که از بهترین پرده شید در طراحی خانه خود استفاده کنید، نیاز است تا ابتدا انواع پرده های شید را خوب بشناسید تا بتوانید از برترین پرده شید که مناسب با طراحی خانه شما باشد، استفاده کنید.

1.پرده شید رول

این نوع پرده ی شید یکی از قدیمی‌ترین از انواع پرده شید به شمار می‌آید که در گذشته بیشتر کاربرد داشته است که در حال حاضر از آن نیز استفاده می‌شود، پرده شید رول به دور یک میله می‌پیچد و در جهت بالا و پایین حرکت می‌کند.
این نوع از پرده مناسب با فضاهای کم نور یا پر نور، ضخامت‌های مختلفی دارد به این صورت که پرده شید رول با ضخامت کمتر جهت فضاهایی با نور کم به کاربرده می شود و همین طور بلعکس.

پرده شید رول در دو نوع متفاوت تولید می شود:

1.پرده شید تکی

2.پرده شید دبل 

تفاوت تولید

  • پرده شید تکی نسبت به پرده شید دبل ارزان‌تر می باشد. زیرا پرده شید تکی از یک لایه درست شده است در حالی که پرده شید دبل از دولایه آستری و توری تشکیل شده است.طراحی پرده دبل یا دومکانیزم و یا شب روز
  • در زمان حاضر جدید ترین نوع پرده، پرده های دبل یا به زبان ساده شب و روز می‌باشد.
  • این شید دبل از مکانیزم پرده زبرا و شید استفاده می کند با این تفاوت که از یک لایه شید ساده در زیر و یک لایه توری طرح‌دار در رو استفاده شده است. هر کدام از این لایه ها به صورت تکی بالا و پایین انتقال پیدا می کند. مزیت موجود در پرده دبل این امکان را ایجاد می کند که با جمع کردن لایه ی زیرین بتوانید در طول روز از نور بهره مند شوید و در شبها برای جلوگیری از دیده شدن فضای داخل خانه لایه ی زیر را تا حد مورد نیاز پایین آورید.

2.پرده شید زبرا

پرده شید چیست؟

پرده شید چیست؟

پرده زبرا یکی از محبوبترین پرده‌های دکوراسیون است که سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده است. یکی از مهم ترین قابلیت‌های پرده، زبرا: کنترل مقدار نور وارد شده به محیط می‌باشد، در پرده زبرا یک دسته‌ برای کنترل وجود دارد که پرده را می‌توانید در حالتی تنظیم کنید که نور به صورت نیمه وارد محیط شود.

پرده زبرا از یک پارچه که بصورت افقی از تور و پارچه بافته شده است تشکیل شده است که این پارچه به صورت دو لایه بر روی هم قرار میگیرد. هنگامی که پارچه ها و توری های این دو لایه بر روی هم قرار میگیرند نور وارد میشود.

برای تاریک کردن محیط و جلوگیری از عبور نور با کشیدن طناب زبرا قسمت پارچه ای پرده بر روی توری قرار میگیرد و سبب جلوگیری از ورود نورد میشود.
مکانیزم جمع شدن شید و زبرا با هم تفاوت ندارند و کاملاً مشابه هم است بطوریکه پارچه در قاب بالای پرده بصورت رول جمع می‌شود.

3.پرده شید رومی

پرده شید چیست؟

پرده شید چیست؟

پرده شید های رومی جذابیت ویژه ای در میان سایر پرده های شید دارند .که اصولا آنها را با عنوان پرده شید رومن می‌شناسند.
کارکرد پرده ی شید رومن به این صورت می باشد که در هنگام جمع شدن و بالا کشیدن چین می خورد و هرچه زیادتر جمع شود بیشتر چین می خورد و ظاهر زیباتری را به خود می گیرد. در عوض این مزیت شست وشوی و تمیز کردن آن نسبت به انواع پرده‌های معمولی دیگر سخت‌تر می باشد.

بیشتر بخوایم :انواع پارچه های پرده ای،آموزش شستشوی انواع پرده
پرده شید چیست؟

پرده شید چیست؟

مزایا و ویژگی‌ها پرده شید 

1.پرده‌های شید جنس‌های متنوعی را دارا می باشد از جمله: پنبه، کتان، پلی استر، بامبو، سولیت (پارچه از جنس pvc).

2.همچنین این پرده‌ها با شفافیت‌های متفاوتی تولید می‌شوند. در مواردی که ضخامت آن کم باشد پرده شفاف‌تر بوده و زمانی که پرده پایین است .نور تا حدودی از آن عبور کرده و زیبایی ویژه ای را به فضای داخلی خانه می‌دهد.

3.خوبی دیگری که در این نوع از پرده وجود دارد، چاپ تصاویر دلخواه بر روی این نوع پرده‌ها می‌باشد.

که در صورت شفاف بودن مانند یک قاب عکس شفاف جلوه گر می شود. همچنین بر روی پرده‌های شید از جنس بامبو نیز می‌توان تصاویر مورد نظر را طراحی و چاپ کرد.

درهر دو طرف این پرده‌ها می‌توان تصاویر را طراحی و چاپ نمود، این پرده در آشپزخانه یا ویترین مغازه به کاربرده می شود.

4.مزیت دیگراین نوع پرده‌ها درنحوه کنترل نمودن آن است که به دوحالت دستی و کنترل ازراه دور صورت می گیرد.

در حقیقت این پرده مورد مناسبی برای خانه‌های هوشمند است.

5.این پرده‌ها را می‌توان به تنهایی یا ترکیب نمودن با سایر پرده‌ها استفاده کرد.

6.پرده شید از نوع (پشت فوم دار) باعث جلوگیری عبور نور به فضای داخلی خانه می‌شود.

7.این نوع پرده‌ها بسته به ضخامت های متفاوت می‌توانند مانع تلف شدن انرژی شوند.

8.از مهمترین مزیت این پرده ها نصب آسان و سریع آن است.

9.مزیت دیگر شستشوی آسان این نوع پرده‌ها می باشد.

10.نوعی از این پرده موجود است که دارای خاصیت ضد آب می‌باشد و از آن در استخرها یا سونا به کاربرده می شود.
پرده‌های شید در مقابل تابش نور خورشید دارای مقاومت و طول عمر بیشتری می‌باشند.

کلام آخر 

برای خرید و نصب پرده شید و مشاوره  از گالری روژان با کارشناس ما می توانید به ما تماس بگیرید .برای دیدن پیشتر محصولات ما لینک کلیک کنید .

 

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

17 − دوازده =