انواع پارچه های پرده ای

انواع پارچه های پرده ای :پارچه های پرده ای یکی از ابزارهای مهم برای اجرای طراحی داخلی کاربرد دارد. پرده ها به عنوان ابزار کاربردی و تزیینی شناخته می شوند و می توان از آنها جهت جلوگیری از تابش مستقیم نور به منزل و یا به عنوان پوشش در ها و پنجره ها استفاده کرد. پرده علاوه بر یک عنصر دکوراتیو به عنوان یک ابزار حریم خصوصی به شمار می رود. پرده ها عنصری هستند که استفاده از آنها از هزاران سال قبل معمول بوده است.

تاریخچه پرده

یافته های تاریخی نشان می دهد که از پرده های رنگی مختلف برای آذین بندی تخت جمشید استفاده می شده، و بی شک هنر پرده دوزی که در این دوران در اوج شکوه بوده است. از آنجایی که این هنر یک شبه به وجود نیامده، به همین دلیل می توان گفت که این هنر و صنعت دارای سابقه بیشتری بوده که توانسته در این دوران به اوج و شکوه برسد.

در نتیجه به راحتی می توان سابقه استفاده از پرده را به چندین هزار سال قبل و بسیار پیش از هخامنشیان و حتی آشوریان مرتبط دانست. پرده یکی از عناصری است که جنبه کاربردی و تزیینی آن از هزاران سال قبل مطرح بوده و در هر دوره تاریخی بر اساس هنر و صنعت آن دوره نمونه های خاصی از پرده ها تولید شده اند.

در عصر حاضر نیز پرده ها کاربرد گسترده ای در اجرای طراحی داخلی منازل و مکان های دیگر دارند و این عامل باعث شده که در حال حاضر پارچه های پرده ای با جنس های مختلفی تولید می شوند.

آموزش شستشوی انواع پرده

انواع پارچه های پرده ای

انواع پارچه های پرده ای

انواع پارچه ی پرده ای مناسب برای منازل

برای دوخت  پرده می توانم  از پارچه های مختلف و متنوعی استفاده کنیم . تنوع  پرده  ها به سلیقه افراد  و اینکه قرار است در چه مکانی و با چه  کاربردی  استفاده کرد مختلف است.

1.پارچه پرده ای حریر

یکی از محبوب ترین انواع پارچه های پرده ای، حریر و تور است. این نوع از پارچه ی پرده، برای سالن پذیرایی بسیار جذاب و زیبا است. موضوعی که باید در پارچه پرده حریر و تور باید به آن دقت شود میزان نورگیر بودن اتاق و یا پذیرایی است. اگر اتاق و یا پذیرایی نورگیر باشد باید در بین انواع پارچه ی پرده ای، روی پرده های حریری که ضخامت بیشتری دارند و رنگ روشنی ندارند، کاربردی تر است.

2.پارچه پرده ای تور

پارچه های توری از نظر کیفیت درجه‌بندی دارند. پارچه های پرده تور همانند پرده های حریر علاوه بر جلوه زیبایی که به دکوراسیون اتاق خواب و پذیرایی می دهد اما از عبور نور و روشنایی به داخل منزل جلوگیری نمی کند و این یکی از دلایل محبوب بودن آن در بین مشتریان است.

3.پارچه پرده ای کتان

یکی دیگر از پارچه های پرده ای، پارچه های کتان است که آن هم مشتریان خاص خودش را دارد. در بین همه انواع پارچه های پرده ای، این نوع پارچه، نیاز به دقت و نگهداری دارد و اصولا پس از گذشت چند سال به دلیل آسیب توسط نور مستقیم خورشید باید تعویض شود.به دلیل تنوع طرح ورنگ های زیاد این نوع از پارچه پرده ای طرفدار های زیادی دارد.

4.پارچه پرده ای مخمل

از دیگر انواع پارچه پرده های ساده و بسیار شیک، پارچه های مخمل است. پارچه‌های مخملی با کاربرد از الیاف طبیعی و مصنوعی تهیه می‌شوند. پرده دوخته شده از این پارچه نیز، تغییری لوکس و عالی در دکوراسیون منزل به وجود می آورد.

البته رنگ و طرح پرده را با سایر لوازم و اکسسوری‌ها باید هماهنگ باشد تا این زیبایی بهتر خود را جلوه دهد. از جهت دیگر در نظر داشته باشید که پارچه‌های مخملی وزن بسیاری دارند، به همین دلیل مطمئن شوید که پایه پرده و گل‌میخ‌ها توان نگهداری وزن سنگین آن را دارد.

5.پارچه پرده ای پلی استر

در میان انواع پارچه های پرده ای، پرده‌های پلی استر درمقابل نور خورشید بسیار دوام دارند. به ازای قیمت مناسب آن، طول عمر طولانی تری هم دارند. همچنین دارای تنوع رنگی بسیاری هستند. پارچه پرده پلی استر از جمله پارچه ‌های سنتزی به حساب می آید که با کمک واکنش ‌های شیمیایی تهیه و تولید می‌شود به همین دلیل ضد چروک نیز می باشد.

6.پارچه پرده ای ابریشم

اگر به دنبال پارچه‌ای سبک، پر زرق و برق و جذاب کننده هستید، پارچه ابریشمی گزینه ای عالی است . البته دو نوع پارچه ابریشم طبیعی و مصنوعی در بازار یافت می شود که نمونه طبیعی آن قیمت گران‌تری دارد. پرده ابریشمی با وجود سبکی بسیار زیاد خود، در مقابل چروک خوردگی بسیار حساس است.

اما در عین حال گزینه‌ای مجلل و ویژه ای برای دکوراسیون سالن پذیرایی و اتاق پدیرایی به شمار می رود و جلوه‌ای لوکس از دکوراسیون منزل نشان می دهد.

اگر به فضای کلاسیک و اشرافی علاقه مند هستید این نوع از پارچه ی پرده ای می تواند گزینه ی خوبی باشد. البته تنها ایراد آن این است که شستشوی سختی دارد و باید توسط خشکشویی شستشو داده شوند. در لیست جدیدترین پرده های پذیرایی، از این نوع پارچه به فراوانی استفاده شده است.

7.پارچه پرده ساتن

بروز ترین مدل پارچه های اتاق پذیرایی بیشتر ازپارچه های ساتن دوخته می شود. چون که پارچه های پرده ای از جنس ساتن فضای منزل را روشن تر و جذابتر می کند، و با وجود اینکه متراژ خانه ها کوچک شده است، در بین همه ی انواع پارچه های پرده ای، این جنس پارچه پرده ای منزل را بزرگتر می کند و جلوه زیبایی به آن می دهد.

8.پارچه پرده ای پشمی، گرم و جذاب

از پارچه پشمی می‌توان به عنوان پارچه مبلی و یا پرده ای به کار برد. این پارچه طبیعی با خاصیت تجدید پذیر خود گزینه‌ای برتر، جذاب و گرم برای پرده است که می‌تواند طرحی کوهستانی در دکوراسیون منزل به وجو آورد. با استفاده از پارچه های پشمی با طرح‌های چهارخانه می‌توان طرحی ساده، شیک و در عین حال مدرن به دکوراسیون داد. همچنین خواص حرارتی پارچه پشمی باعث می‌شود که پرده مانند یک عایق بسیار قوی در برابرسرما عمل کند.

انواع پارچه های پرده ای

انواع پارچه های پرده ای

کاتی که درهنگام خرید انواع پارچه پرده باید بدانید

مهم نکاته که باید هنگام خرید انواع پارچه پرده باید مد نظر داشت شامل موارد زیر است:

1.شرایط محیطی :

اگر شما در محیط ی پر سر و صدا زنذگی می کنید می توانید از پارچه هایی  پرده ای که عایق صدا هستند استفاده کنید. این  نوع ازپارچه ها ضخیم بوده و ظاهرزیبا و شیک  دارند.

2.رنگ بندی و تم:

با توجه رنگ محیط و تم دکوراسیون مکانی که  می خواهید در آن پرده نصب کنید می توانید رنگ هایی خاص وساده  و شیک از پرده را در محیط در نزر بگیرید.

3.ابعاد:

ابعادی پرده  که برای پنجره در نظر می گیریم  با در نظرگرقتن  مدل و نحوه دوخت پرده محاسبه می شود. بنابراین ابعاد پرده با توجه به نوع و مدل پرده اهمیت به زیادی دارد.

4.نحوه آویزان و نصب نصب:

اگرمی خواهید از پرده ها ی به صورت خاص آویزان و نصب شوند .بهتر است مدل های مختلف پرده را بررسی کرده و مناسب ترین گزینه برای منزل خود را انتخاب کنید.

5.قاب:

اگر پرده به گونه ای باشد که دارای قاب بزرگ است بهتر است اندازه گیری دقیق تر انجام شود. قاب های پرده با عث دیده شدن میله پرده  ها می شود. اگر عرض پرده از عرض قاب بیشتر است به صورت دو تکه طراحی و دوخته می شود.

 کلام آخر 

ما در این مقاله سعی در بررسی انواع پارچه های پرده ای برای آشنایی بیشتر شما عزیزان.  برای ارائه مشاوره خرید و دوخت انواع پرده و نصب پرده از گالر پرده روژان می تواتید به باماتماس بگیرید یا به لینک سایت ما مراجعه کنید .

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

چهار × 5 =