پرده مینیمال

پرده مینیمال

پرده مینیمال چیست؟

یکی از سبک های تفکر و طراحی داخلی که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است سبک مینیمالیست است. پرده های مینیمالیستی سبک جدیدی هستند که تمایل دارند ساده تر باشند.
اکثر جوانان امروزی به طراحی های ساده و خرید مبلمان و اکسسوری های ساده با رنگ های روشن علاقه مند هستند. با توجه به سبک مینیمالیستی، هنگام خرید پرده می توانید با انتخاب یک پرده مینیمال و مدرن تاثیر زیادی در طراحی داخلی فضا بگذارید.

در این مقاله سعی می کنم شما را به طور کامل با این طرز فکر جدید شگفت انگیز آشنا کنم. و شما را با دنیای جدید پرده های مینیمالیستی آشنا می کند. پس با من باش

پرده مینیمال

مشخصات پرده مینیمال 

در معماری و طراحی داخلی به سبک مینیمال، تلاش می شود با ساده سازی طراحی و حذف هرگونه تزئینات ، محیط بازتر شود. و افزایش کارایی اجزای مورد استفاده در فضا.
مهمترین ویژگی پرده مینیمالیستی سادگی آن است.

بر خلاف پرده های کلاسیک و نیمه کلاسیک که در آن از پارچه های پرده ضخیم تر و حاشیه های رنگی و گاه چاپی استفاده می شود و حتی در برخی موارد حاشیه آنها چند لایه است، در پرده های مینیمال یا با حاشیه به صورت کامل یا بسیار ساده حذف می شود.

یا والان های ساده برای این مورد استفاده می شوند. در نصب پرده های مینیمالیستی، لوازم جانبی و یراق تزئینی جدیدی که گاهی در پرده های کلاسیک دیده می شود، وجود ندارد و فقط پرده و نوار ها به هم دوخته می شوند. ضمناً این پرده ها گاهی به گونه ای دوخته می شوند که باز یا بسته می شوند و از این طریق می توان جایگاه آنها را تغییر داد.

مشخصات پرده  :

 

مشخصات پرده مینیمال 

تفاوت بین پرده مینیمال و پانچ.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم، تفاوت کلی پرده های موج دار با پرده هایی است که به آن پرده های پانچ می گویند. در نگاه اول، پرده پانچ ممکن است طراحی مشابه پرده با ریل مینیمال داشته باشد، اما نوار پرده مینیمال، نقاط تمایز بین این دو محصول مختلف را ایجاد می کند.

برای پاسخ به سوال پرده مینیمالیستی یا پرده پانچ باید گفت که مدل های مینیمالیستی یا موج دار موجود در بازار معمولاً دارای امواج یکسان در تمام عرض پرده هستند. این امواج و چین ها در فواصل مساوی در کنار هم قرار گرفته اند و همانطور که گفته شد در هنگام بسته شدن پرده جلوه ای جذاب به آنها می دهد.

پرده های پانچ نیز به نوبه خود چین های مخصوص به خود را دارند اما با این تفاوت که چین های آنها فقط در قسمت بالایی پرده قابل مشاهده است. برای ایجاد این موقعیت ها، پرده سوراخ شده و با استفاده از حلقه های مخصوص نصب شود.

به طور کلی، بر خلاف پرده مینیمالیستی که موج و چین‌های پرده در تمام قسمت‌های آن دیده می‌شود، پرده‌های پانچ فقط در قسمت خاصی و در قسمت بالایی دارای چین‌خوردگی هستند. برای اینکه بتوانیم همیشه تعداد تاها را در مدل پانچ تنظیم کنیم، باید بعد از هر تغییر و حرکت، چین ها را به صورت دستی تنظیم کنیم. وجود این تمایز در طراحی این دو محصول باعث ایجاد اختلاف نسبتا زیادی بین آنها شده است.

 

تفاوت بین پرده مینبمال و پانچ

راهنمای خرید پرده های مینیمالیستی

امروزه با پیشرفت اینترنت امکان سفارش آنلاین پرده های موج دار برای همه فراهم شده است. شما می توانید این محصولات را به صورت آنلاین خریداری کرده و به راحتی پرده مورد نظر خود را در فروشگاه پرده روژان تهیه کنید. توصیه می کنیم قبل از خرید مراحل آشنایی با پرده موج دارو را در طرح های مختلف آن طی کنید تا بتوانید گزینه ای مناسب را خریداری کنید.

راهنمای خرید پرده های مینیمالیستی
مشخصات پرده مینیمال 

 سخن پایانی

پرده ها بیشتر از سایر عناصر خانه خودنمایی می کنند و از آنجایی که عمودی هستند با وضوح بیشتری دیده می شوند. بنابراین، اگر می‌خواهید دکوراسیونی مینیمال داشته باشید، حتماً پرده مناسبی را برای این دکوراسیون انتخاب کنید. پرده های مینیمال معمولاً پرده های ساده با رنگ های روشن یا پرده های پارچه ای مانند ابریشم، سایه دار و روشن هستند که سکوت و آرامش خاصی را در فضای خانه ایجاد می کنند و به سایر عناصر خانه اجازه می دهند تا جلوه خوبی پیدا کنند.

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

12 + هجده =