پرده زبرا

پرده زبرا از به روزترین انواع پرده های تزئینی می باشد. که به صورت دو لایه موازی بر روی هم قرار می گیرد، قابلیت سایه و روشن شدن پرده را می دهد.

پرده زبرا 

 

این نوع پرده به تنهائی کارایی پرده های کرکره ای، شید رولی و پرده های توری را فراهم کرده است. از تنوع رنگ بالائی برخوردار است و در طراحی دکوراسیون داخلی نقشبه سزایی دارد. شما با بالا و پایین کردناین پرده توسط نوارهایی که بر روی پرده دوخته شده میتوانید مقدار نور را به صورت دلخواه از 10 تا 50 درصد تنظیم نمایید .

در صورت نیاز میتوان پرده را کاملا جمع نموده و از نور کامل استفاده نمائید. کارکرد و جلوه برجسته و منحصر به فرد این پرده ، طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده و سریعا جایگاه خود را در میان سایر مدل های پرده باز نموده است و بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفته است .

کارکرد و جنس پرده زبرا

پرده زبرا

پرده زبرا از دو لایه پارچه‌ی مخصوص با راه‌هایی از جنس پارچه و توری، تولید می شود که می توانند با چرخیدن روی همدیگر وضعیت های مختلفی جلوه و نوردهی را ایجاد می کند. به این ترتیب که اگر راه‌های توری از هر دو پارچه دقیقاً روی هم منطبق شوند، بالاترین نور و اگر هر ردیف توری روی یک ردیف از پارچه قرار گیرد، کمترین نور ورودی را ایجاد می کند.

حالت سایه روشن نیز چیزی بین این دو قرار دارد. این در حالی است که برای این کار نیازی به جمع کردن پرده نمی باشد، هر چند که پرده زبرا قابلیت جمع شدن رو به بالا را نیز دارا می باشد. در حقیقت می توان گفت که در تولید پرده زبرا تنوع و زیبایی پرده شید با مکانیزم پرده‌های کرکره ای ترکیب شده است.

کارکرد پرده زبرا

کارکرد دیگر این پرده امکان استفاده از ریموت کنترل برای تنظیم و بالا و پایین بردن آن است . زبرا را می توان در ترکیب با یک نوع دیگر از پرده، همچون پرده‌ی هازان یا حتی پرده‌های سنتی به کاربرد. در این وضعیت، پرده‌ی زبرا زیر پرده‌ی دیگر قرار می گیرد و وظیفه‌ی تنظیم مقدار و حتی رنگ نور ورودی را به انجام می دهد. اضافه بر آن، همچنین می توان برای پنجره‌های بزرگ از یک پرده‌ی زبرا و یک والان هماهنگ با آن استفاده کرد.

زیبای پرده زبرا

از لحاظ زیبایی نیز، پرده زبرا دارای طرح‌های و نقوش بسیار متنوعی می باشد که با هر سبک و رنگ دکوراسیون داخلی قابل انطباق و هماهنگی می باشد. این نوع پرده را می توان در محیط های مختلف و با کاربردهای مختلف نیز نصب کرد؛ از خانه‌،محل کار و ادارات. برای نمونه پرده زبرای کودک با استفاده از طرح‌ها و تصاویر مورد پسند کودکان تولید می شود که یکی از محبوبترین پرده ها برای استفاده در اتاق کوکان است.

انواع مدل های پرده زبرا

پرده زبرا

1- پرده زبرا ساده:

مدل‌های ساده‌ی پرده زبرا از پرطرفدارترین مدل‌های این نوع بوده که در آن راه‌های افقی از پارچه‌ی ضخیم و توری بکار رفته است. این دسته می تواند شامل رنگ‌های بسیار متنوعی بوده و متناسب اماکن رسمی‌تر و سبک‌های مدرن و مینیمال دکوراسیون باشد.

2- پرده زبرا تصویری:

به پرده‌هایکه علاوه بر راه‌های تور و پارچه، تصویری روی آنها چاپ شده است زبرای تصویری نیز می گویند. این تصاویر می توانند شامل هر چیزی باشند؛ طرح‌های گلدار، مناظر طبیعی یا تصاویر انتزاعی. بعضی از این نقش‌ها به گونه‌ای روی پرده چاپ می شوند که هنگام عبور نور جلوه‌هایی زیبا در محیط به وجود می آورد.

3- پرده زبرا طرح دار:

پرده‌های طرح دار زبرا برعکس پرده‌های ساده، دارای طرح‌هایی بافته شده یا چاپی روی پارچه و توری می باشند. این طرح می تواند یک تصویر بزرگ یا الگویی تکرار شونده از تصاویر کوچک باشد. این نوع پرده ، با توجه به طرح نقش بسته بر آنها، هم در سبک‌های کلاسیک دکوراسیون و هم در سبک‌های مدرن به کار گرفته می شود.

4- پرده زبرا پلیسه:

پرده پلیسه دارای پارچه و توری با تاهای ریز بوده که به آن پلیسه می گویند. این سبک پارچه علاوه برآن که زیبایی ویژه ای به پرده می دهد، کاربرد آن در کنترل نور و حفظ حریم خصوصی بهبود می بخشد.

5- پرده زبرا سیلوئت:

پرده سیلوئت از دو لایه‌ی توری یا حریرٍ یک دست ساخته شده است. در محیطی بین این دو لایه هر چند سانتی متر یک نوار پارچه‌ای عمود بر دو توری به آنها چسبیده است. ساختار پرده سیلوئت شبیه پرده‌ی کرکره ای طراحی شده است. بالا و پایین بردن پرده سبب تغییر زاویه‌ی نوارهای پارچه‌ای شده و میزان ورود نور کنترل می گردد. به عبارت دیگر، هرگاه پرده کاملاً بالا می رود نوارها افقی و بیشترین نور را عبور می دهند. برعکس، هنگامی که پرده پایین آورده شود حالت نوارها عمودی شده و کمترین میزان نور از پرده عبور می کند.

مزایای پرده زبرا 

پرده زبرا

بعضی از مزیت های پرده زبرا شامل موارد زیر هستند:

تنوع در طراحی و رنگ

  1. قابلیت تغییر حالت پرده به صورت دستی یا ریموت کنترل
  2. وجود ابعاد و اندازه های متناسب با هر پنجره
  3. امکان نصب همزمان زبرا در ترکیب با سایر پرده‌ها و والان
  4. نصب سریع وآسان
  5. زیبایی و هماهنگی با هر نوع دکوراسیون
  6. تنظیم نور ضمن حفظ حریم خصوصی و عدم نیاز به کنار زدن پرده
  7. امکان نصب در اماکن متفاوت؛ خانه، اداره یا شرکت
  8. وکنترل مقدار نور ورودی در سه حالت
  9. امکان تنظیم پرده برای حالت سایه روشن
  10. امکان تمیز کردن با استفاده از جارو برقی یا بخارشور
  11. قیمت ارزان این پرده و مقرون به صرفه بودن نسبت به انواع دیگر پرده ها، به ویژه پرده های سنت.
  12. ویژگی‌های دیگری نیز برای زبرا وجود دارد. مانند امکان چاپ طرح و نقش‌های دلخواه روی آن و استفاده تبلیغاتی از پرده.

پرده زبرا

کلام آخر

گالری پرده روژان به ویژگی های زبرا و انواع آن اشاره کردیم . پرده روژان بابهرگیری از بهترین پارچه ومتریال زیباترین پرده ها را برای شما طراحی می کنند.برای مشاوره و دوخت و خرید کلیک کنید ویا با ما تماس بگیرید .

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

2 × دو =