انواع پرده 

انواع پرده در مجموعه پرده روژان ما قصد دارد در این مقاله درباره ی انواع پرده به شما اطلاعاتی ارائه دهد ،لطفا تا آخر مقاله با ما همراه باشید .

 انواع پرده

پرده به عنوان عنصر اصلی در طراحی و دکوراسیون داخلی خانه به حساب می آید. استفاده از انواع مدل پرده، زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی خانه را دو چندان کرده و در تنظیم نور داخل خانه بسیار موثر است.

حتی اگر یک بار هم پرده خریده باشید، باید بدانید که پرده ها دنیای متنوعی دارند و هر کدام در رنگ ها و جنس های مختلفی ارائه می شوند و انتخاب از بین آنها باید با دقت و با توجه به عواملی مانند نوع مکان، سلیقه شخصی و … انجام شود.

پرده های بالارونده ی پلیسه

پرده های بالارونده رومی  (شید های رومن)، پرده های بالارونده پلیسه از جنس پارچه ای می باشند که هنگامی که به  بالا میروند چین می خورند و زمانی که پائین می آیند باز می شوند.

انواع پرده ی بالارونده و کرکره ای برای منزل

برخلاف پرده های بالارونده رومی که دارای چین هایی باز هستند، پرده های پلیسه لبه های تیزتری دارند و در هنگامی که جمع شده باشند نمای شبیه به پرده های کرکره ای به وجود می آورد . این پرده ها در طرح ها و رنگ های زیادی هستند و امکان چاپ طرح های خاص روی آنها وجود دارد.

1- پرده تور

پرده تور

انواع پرده

پرده تور (حریر) از آن دسته پرده هایی هستند ،که می توان گفت که همیشه بکار میروند وهیچ وقت از مد نمی افتند. از این پرده ها در دکوراسیون های سلطنتی و در دکوراسیون های مدرن نیز بکار میروند.

این پرده ها زمانی در کنار پرده های بلند قرار می گیرند می توانند بسیار مجلل به نظر برسند. حتی استفاده از آن به تنهایی می تواند  نقش زیبایی آن را در همان سادگی ایجاد کند.

2-پرده چاپی

انواع پرده

انواع پرده

تا چند سال قبل ،از پرده چاپی استفاده  کمی می شد اما جدیدا با بالا رفتن کیفیت  پرده چاپی استفاده از این پرده در مکان های مختلف از جمله منازل، شرکت ها ،ویلا و هتل ها استفاده زیادی میشود .

3- پرده حریر

پرده حریر از جمله پارچه هایی است که از  لطافت و ظرافت بسیاری برخورد دار است . نسبت به سایر پرده ها ، پرده حریر بسیار ساده و سبک است.  بیشترین  کاربرد پرده حریر زمانی است که علاقمندیم از نور طبیعی بیشترین بهره را ببریم و در عین حال جلوه چشم نوازی به پنجره ها بدهیم.

4- پرده زبرا

پرده زیرا

انواع پرده

پرده زبرا  ظاهری به شکل راه را نیز دارد . همان گونه که از نام این پرده مشخص است ظاهر آن شبیه خطوط روی بدن گورخر می باشد . این خط ها افقی هستند و اغلب این خطوط دارای رنگ های متنوع هستند که به طور یکی در میان  تکرار میشود.

پرده زبرا در انواع دستی ،برقی و اتوماتیک وجود دارد. اغلب بیشتر پرده های زبرا  به صورت دستی می باشند . در این صورت ، تنظیمات پرده به صورت دستی است که با استفاده زنجیرها و طناب هایی که کنار پرده قرار دارند، صورت می گیرد.

نوع دیگری از پرده زبرا نیز وجود دارد که برقی می باشد . این نوع پرده با استفاده از  ریموت کنترل می شود. خوب است بدانید که پرده زبرا در نوع اتوماتیک نیزتولید میشود . پرده زبرای اتوماتیک به شکل هوشمند و با برنامه ریزی قبلی وخودکار، نور فضای مورد نظر شما را تنظیم می کند.

5- پرده شید

پرده شید چیست؟

انواع پرده

پرده‌‌های شید از مدل های پرده‌‌های کرکره‌‌ای با صفحه‌‌ای نرم و سبک بافتن می باشد. در اصل پرده شید از یک تکه پارچه سااخته شده است که در یک محور می‌چرخد، پرده شید از بالا به میله پرده یا قاب نیز  متصل می‌‌شود. جنس این پارچه امکان دارد از انواع پنبه، کتان، بامبو، پلی استر، سولیت، پارچه بنر و … به شکل  تک‌‌رنگ و یا طرح‌‌دار نیز  باشد، این نوع پرده‌‌ها به شکل دستی و هم با کمک ریموت قابلیت کنترل و بالا و پایین شدن نیز  دارند.

پرده‌‌های شید در مدل های متفاوت از جمله پرده شید رول، رومن (رومی)، کراواتی (شالگردن)، بالونی و …  نیز وجود دارند؛ از مزایای این پرده می‌‌توان به متنوع بودن  در طرح آن اشاره کرد ، رنگ و مدل، امکان چاپ تصویر دلخواه بر روی پرده، قابلیت مکانیزم اتوماتیک و برقی توسط ریموت کنترل، فیلتر کردن کامل نور، عایق سرما و گرما و کاربرد گسترده نیز اشاره نمود.

6-پرده کتان

پرده کتان مثل هر پرده دیگری برای زیبایی و هم برای حفاظت از حریم خصوصی خانه مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد پرده کتان در تمامی اتاق ها از جمله اتاق پذیرایی و اتاق خواب نیز به چشم می آید.

این نوع پرده زیبایی خاصی به هر پنجره ای می دهد و نمای شیک و جذاب به اتاق می دهد، اما از بهترین مزایای این پرده میتوان به دوام آن اشاره کرد . شما میتوانید برای شستن پرده کتان آن را به آسانی در ماشین لباس شویی بی اندازید.

که برخلاف سایر پرده کتان از کیفیت آن کاسته نمی شود.

امروزه پرده کتان یکی از پرکاربردترین انواع پرده پارچه ای در خانه ها می باشد که با توجه به اینکه مزایای آن نسبت به معایب آن بیشتر است و قیمت مناسبی نیز  دارد و به آسانی می توان آن را برای هر پنجره، هر نوع دکوراسیون و هر محیطی نیز  تهیه کرد.

7- پرده مخمل

مخمل كاليفورني آبی

انواع پرده

پرده مخمل  از سطحی براق و صاف برخورد دارد که همین ظاهر متفاوت و خاص آن سبب این شده که پرده مخمل مظهر تجمل به شمار برود. همین نکته سبب این شده بیشترین کاربرد پرده مخمل در دکوراسیون های لوکس و مجلل باشد تا دکور خانه را گرانتر و چشمگیرتر نشان دهد.

بیشترین کاربرد پرده مخمل به عنوان پرده اتاق نشیمن و پذیرایی می باشد چون که این پرده در هر دکوراسیونی این فضا بیشترین تردد را داشته و بهترین ها برای آن نیز  مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به رنگبندی و طرح های متنوعی که پرده مخمل دارد به آسانی می توانید رنگی را انتخاب کنید که با دکوراسیون خانه شما هماهنگ بوده و آن را یک پله ارتقا دهد.

پرده کرکره چیست؟

پرده کرکره یکی از پرده هایی است که مقدار شدت نور خورشید را تنظیم میکند.  از پرده های کرکره در فضاهای داخلی ساختمان بیشتر استفاده میشود . پرده ها ی کرکره ای به شکل افقی، طراحی می شوند که شما  مشتریان عزیز میتوانید به راحتی آنها را توسط نیروی برق یا مکانیکی به صورت باز، نیمه باز و یا بسته تنظیم کنید. از پرده کرکره ای، علاوه بر کاربردی بودن در محیط های داخلی، میتوان در ایجاد دکوراسیونی شیک و بی نظیرنقش داشته باشد .

وقتی متراژ منزل کوچک باشد، مبلمان  ووسیله های خانه که در آن استفاده می شود. بایداز تزئینات کمی برخورد دار باشد . پرده های کرکره ای برای خانه های کوچک بسیار مناسب است. به  این علت که این نوع پرده ها فقط قاب پنجره را می پوشانند و تزئینات اضافی ندارند.

 پرده آماده چیست؟

انواع پرده

انواع پرده

یکی از ترین پرده ها که امروزه در سرتاسر دنیا استفاده زیادی از آن می شود ، پرده آماده یا پرده پانچی است. منظور از این عبارت پرده هایی هستند. که بعد از دوخته شدن حلقه هایی بر روی آن تعبیه شده و بلافاصله بعد از خرید به راحتی نصب می شوند به همین جهت به آنها پرده آماده گفته می شود

پرده آماده راه حلی مناسب برای خرید زمان و علاوه بر آن انتخابی زیبا و دلنشین برای پوشش پنجره خانه است .

پرده آماده یا پرده پانچی به پرده ای میگویند که علاوه بر تحویل فوری آن (حداکثر ۴ روز) قابلیت نصب فوق العاده راحت دارد،یعنی شما برای نصب پرده لازم به فرد متخصص ندارید ومیتوانید خودتان این پرده را به راحتی نصب کنید. این سبک از پرده به شکل پنلی نیز تولید میشوند .

حرف آخر

شما می توانید برای خرید انواع پرده ها ازجنس مختلف با مجموعه ی ما تماس بگیرید ، می توانید در پیچ  اینستاگرام ما طرحای یشتری را بینید ویا به مجموعه ما تشریف بیارید تا کارکنان ما در خواست های شما را در اسراع وقت پاسخ بدهند.

برای خرید انواع پرده ، نصب و دوخت و مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شماره :    32247198-026

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

4 × 1 =