پرده ورتیلاین چیست؟

پرده ورتیلاین چیست؟ پرده دی کی (DK)که نام دیگر آن پرده ورتیلاین می باشد یکی از پر طرفدارترین پرده‌های مدرن بوده که زیبایی ویژه ای را در محیط برقرار می‌سازد.
همچنین این پرده را می‌توان در گروه پرده‌های زبرا یعنی زبرای عمودی‌ قرار داد.

اگر دوست دارید در مورد این پرده بیشتر بدانید و توضیحات بیشتری در مورد پرده ورتیلاین ( Vertiline) دریافت کنید، پرده روژان  پیشنهاد می کنم با ادامه این مقاله چند دقیقه با ما همراه باشید.

پرده ورتیلاین چیست؟

پرده ورتیلاین دراصل برش‌های طویلی از پارچه می باشد که به طور نیمه استوانه‌ای کنار یکدیگیر قرار می‌گیرد و قابیلت چرخش در چند زاویه را دارد به همین دلیل به آن اصطلاحا زبرای عمودی می‌گویند.

این برش‌های استوانه‌ای در زوایای مختلف روی هم قرار می‌گیرند و هر کدام از این زوایا کاربرد خود را داشته و برای امر خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پرده ورتیلاین چیست؟

پرده ورتیلاین چیست؟

پرده ورتیلاین چه کاربردهایی دارد؟

وقتی این استوانه ها بدون زاویه و عمود مستقیم در کنار یکدیگر باشند از آن جایی که پارچه یک لایه شده و ضخامت کمی دارد نور را به آسانی به داخل عبور میدهد که اغلب برای تامین روشنایی طبیعی، برای جذب نور و در طول روز کاربرد دارد.

اصطلاحا به این حالت در پرده های دیکی یا ورتیلاین سایه روشن میگویند.

وقتی استوانه ها به طور مایل و با زاویه 45 درجه و کمی روی هم باشند از آنجایی که ضخامت بیشتر میشود بنابر این نور به داخل عبور نمیکند که میتوان با این زاویه مسیر عبور نور را مسدود کرد
کاربرد دیگر این حالت مسدود سازی دید محیط می باشد که از اطراف، داخل منزل یا محل مورد نظر شما دیده نخواهد شد.
اغلب زاویه 90 درجه را در طول روز و زاویه 45 درجه را در طول شب مورد استفاده قرار میدهند.

مزایای پرده ورتیلاین چیست؟

تلفن

اولاً:

از مزایای پرده ورتیلاین باید به شست و شوی آسان اون اشاره کنیم. پرده ها موقع شست و شو آسیب می بینن از جمله نخ کش شدن؛ولی این نوع پرده مقاومت خوبی نکات داره و با رعایت اصولی خودتون تو خونه هم میتونید به مناسب ترین نحو آلودگی های روی پرده رو پاک کنید.

دوماً:

یکی دیگه از مزیت های این نوع پرده چه تو محل مسکونی چه مجتمع های تجاری کنترل کردن نوره. با استفاده از زنجیری که در یک سر از پرده کار گذاشته شده میتونید مقدار حجم نور ورودی رو کاهش و افزایش بدید و سختی هایی نظیر کنار زدن کامل پرده و… را نخواهید داشت.

 سوماً:

همچنین این نوع پرده هزینه ی شما در خصوص خرید و نگهداری زیر پرده ای یا همون آستر پرده روکم میکند . همون طور که قابل مشاهده ست با نصب چندین لایه پارچه روی هم فضای محیط تون قطعا کم میشود اما پرده ورتیلاین با یک لایه بودن و نداشتن پلیسه و پف، اشتغال فضا رو به حداقل میرسونه.

این پرده لازم به دوخت نداره و دسترسی شما به پنجره و یا پشت پرده رو خیلی راحت می کنه. پس یکی از بخش هایی که برای این پرده مناسبه در ورودی به بالکن و یا پاسیوی منزله.

عبور نوراز پرده های ورتیلاین

پرده های ورتیلاین لازم به هیچ آستر و زیر پرده ای ندارند و هم می توانند نقش تور و حریر را برای عبور نور در روز انجام دهد و هم با بسته شدن امکان دید به داخل را در شب می گیرد.

همان گونه که قبل تر گفته شد، نام دیگر پرده های ورتیلاین زبرای عمودی می باشد و این قضیه به ساختار حرکتی پرده باز می‌گردد. در پرده زبرا هم صفحات تشکیل دهنده می‌چرخیدند تا در زاویه ها و شکل های مختلفی قرار گیرند و ورود نور را به این طریق کنترل کنند. پرده ورتیلاین هم از نوارهایی پارچه ای تشکیل شده که نیم حلقه هایی استوانه‌ای را تشکیل داده‌اند و این استوانه ها که به طور لت روی چوب پرده قرار دارند می‌توانند در جهات مختلف چرخش داشته باشند. به این ترتیب ضخامت‌های مختلفی برای پرده فراهم می‌شود.

پرده ورتیلاین چیست؟

پرده ورتیلاین چیست؟

شکل های متفاوت پرده یِ ورتیلاین

در رابطه با شکل ظاهری پرده های ورتیلاین هیچگونه محدودیتی وجود ندارد. شما می توانید از انواع طیف های رنگی این پرده در کنار یکدیگر استفاده کنید و چندین رنگ را با وجود پنل های متفاوت داشته باشید، یا اینکه یک رنگ یکدست را برای پنل های این پرده در نظر بگیرید.

ولی برای زیباتر شدن این پرده می توانید از طرح های پیشنهادی زیر کمک بگیرید.

1. از پنل ها و برش هایی که همه از یک رنگ ساخته شده اند استفاده کنید.
2. از پنل هایی با رنگ های مختلف و به طور رنگین کمان بهره ببرید.
3. از برش ها و نوارهایی که از طیف های مختلف از یک رنگ هستند، از تیره تا روشن استفاده کنید
4. پنل هایی که از رنگ های متضاد هستند را انتخاب کنید.
5. لت های رنگی تیره و روشن را به طور یکی در میان قرار دهید.

قیمت پرده ورتیلاین 

قیمت پرده دی کی در ارزان ترین حالت ممکن است که در فروشگاه ما همه قیمت ها مناسب است که همه از خرید از ما راضی هستند شما هم میتوانید امتحان کنید.

پرده ورتیلاین چیست؟

پرده ورتیلاین چیست؟

کلام آخر 

پرده ورتیلاین(Vertiline )نسل جدید پرده های ابریشمی(حریر) با مکانیزم می باشد.

این پرده ها دارای اسلاید های پارچه ای 40 سانتی متری است که در صورت نصب روی مسیر به عرض 10 سانتی متر می شود.
این پرده ها در بازار با نام های پرده  دکی(DK)، پرده ورتیلاین، پرده عمودی، پرده عمودی یا پرده دکی شناخته می شوند.
این پرده ها مکانیزمی به دلیل طراحی خاص پارچه در سایه روشن  زیبا و دلنشینی به خود می گیرد.

برای خرید انواع پرده ، نصب و دوخت و مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شماره :    32247198-026

 

 

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

چهارده − ده =