پرده مخمل چیست ؟

پرده مخمل چیست ؟ همواره یکی ازپرکاربرد ازانواع پرده های پارچه ای مخمل است. که همانند مبلمان، کوسن ها و… در دکوراسیون داخلی خانه ها نقش مهمی ایفا می کند. ما در این مقاله به توضیحاتی در مورد پارچه مخمل خواهیم پرداخت. با گالری پرده روژان همراه باشید تا ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

پرده-مخمل-چیست-؟

پرده مخمل چیست ؟

مخمل همیشه از مشهور‌ترین و تاثیرگذارترین عناصر دکوراسیون بوده و هست؛ چه در سبک‌های کلاسیک دکوراسیون، چه در طراحی‌های مدرن تزئینات داخلی ساختمان.

پارچه‌های مخمل هر جا که استفاده شوند لطافت، گرما و زیبایی ویژه ای به فضا می‌دهند. به همین علت است که از دیرباز استفاده از پارچه‌های مخملی به عنوان پرده، رویه مبل و کوسن معمول بوده و هست.

پرده‌های مخمل وقار، اصالت و هیبتی مجلل به محیط می‌ دهد . حتماً دقت کرده اید که هر جا لازم باشد فضا با صلابت و لوکس به نظر آید از پرده‌های مخمل به کار گرفته می شود .

برای مثال :

در پذیرایی‌های مجلل، تالارها و سایر اماکن تشریفاتی همواره از انواع پرده مخمل به کارگرفته می‌شود. به همین علت خیلی از افراد پرده‌های مخمل را پرده لاکچری می‌دانند که تصور درستی می باشد .

 

"<yoastmark

پرده مخمل برای سالن پذیرایی و اتاق خواب

پرده مخمل از انواع پارچه های پرده ای ضخیم و محکم می باشد. از پارچه جنس مخمل برای دوخت انواع پرده های سالن پذیرایی واتاق خواب استفاده می کنند. این جنس از پارچه ها دارای ایستایی خوبی می باشند. همچنین به این پارچه ها را به صورت والان و بدون والان نیز می توان دوخته.

مخمل ها پارچه های هستند که به صورت ساده و طرح دار موجود می باشند. در بعضی از مواقع از مخمل برای دوخت لایه اصلی پرده استفاده می کنند. دربعضی از مدل ها برای اصلی از پارچه حریر به استفاده می شود و برای والان پرده از پارچه مخمل برای دوخت استفاده می شود.

نکته مهم:

چنانچه سالن پذیرایی خانه شما کوچک است بهترین گزینه برای دوختن لایه اصلی پرده از پارچه های حریر استفاده کنید و برای دوختن والان پرده می توانید از پارچه های مخمل استفاده نمایید.
درمواقع باید رنگ پرده مخمل و پرده حریر شما باید به گونه ای باشد که با همدیگرهمخوانی و مطابقت داشته باشد.

بیشتر بخوانیم :علت استفاده از پارچه آستری برای پرده،چه پرده ای برای خانه عروس مناسب است؟
پرده خمل چیست ؟

پرده خمل چیست ؟

انواع پرده مخمل 

پارچه های مخمل به شکل ساده ویا طرح دار است و معمولا از پارچه مخمل برای دوخت لایه اصلی پرده استفاده می گردد. همچنین در بیشتر از مدل ها نیز از پارچه حریر به عنوان لایه اصلی استفاده می شود . برای دوخت والان پرده نیز از پارچه مخمل استفاده می شود.

اگر سالن پذیرایی منزل شما کوچک است بهتر است برای دوخت لایه اصلی پرده از پارچه حریر استفاده کنید و برای دوخت والان پرده نیز می توانید از پارچه مخمل استفاده نمایید که در این حالت رنگ پارچه مخمل و حریر باید به گونه ای باشد که با یکدیگر مطابقت و همخوانی داشته باشد.

پارچه های مخمل دارای ظاهری زیبا ولوکس هستند همچنین این پرده ها در برابر نور زیاد و سرما عایق خوبی هستند و اگر شما تمایل دارید فضای منزل تان در طول روز کم نور باشد می توانید این جنس پرده را برای نصب در فضای نشیمن یا اتاق خواب انتخاب کنید و استفاده کنید .

پرده خمل چیست ؟

پرده خمل چیست ؟

مزایای این پرده

1.بافت نرم و لطیف این محصول
2.پرده مخمل حتی به اندازه کم می تواند به هر فضایی منزلتان زیبایی بخشد .
3.از پرده مخمل می توان به عنوان مکمل خوبی در کنار دیگر پارچه های پرده ای مانند: کتان ، حریر ، تور ، ساتن و … استفاده کرد.
4.پارچه مخمل دارای تنوع زیادی از نظر رنگ می باشد.
5.پارچه مخمل جزو پرفروش ترین پارچه های پرده ایی است، که مناسب برای پذیرایی ، اتاق خواب و… است.
6.اگر نور زیاد را در اتاق خوابتان نمی پسندید، پارچه مخمل می‌تواند انتخاب مناسبی برای پرده اتاق خواب شما باشد.
7.این پارچه بغیر از مکان های مسکونی در سایر مکان ها مانند تالارها و رستوران های مجللو… نیز استفاده می شود.

معایب پرده مخمل

عیب بزرگ پرده های مخملی این است که تمایل دارند گرد و غبار و ذرات میکروسکوپی موجود در هوا را جمع کنند.به همین دلیل ، ممکن است جاروبرقی مکرر برای تمیز نگه داشتن اتاق و گرد و غبار لازم باشد.
انجام این کار نباید کار سختی باشد ، چون به آسانی می توان آنها را از میله های نگهدارنده آنها جدا کرد ، روی سطحی قرار داد و جاروبرقی را به آرامی در جهت الیاف پرده مخمل اجرا کرد.پس از آن ، آنها باید آماده شوند تا در جای خود قرار بگیرند.

پرده مخمل چیست ؟

پرده خمل چیست ؟

کلام آخر

پرده مخمل چیست ؟پرده های مخمل دارای ظاهری لوکس می باشند .علاوه بر این نوع از پرده ها در برابر نور زیاد و سرما عایق خوبی می باشند اگرمایل هستید فضای منزل تان در طول روز کم نور باشد می توانید این پرده مخمل را فضای نشیمن واتاق خواب استفاده نمایید.

توجه داشته باشید:

  • پرده های مخمل برای فضاهای خیلی کوچک انتخابی مناسب نیستند،زیرا باعث کوچک تر به نظر رسیدن و تاریک شدن فضا می شود.
  • شما می توانید از پرده مخمل بدون هیچ محدودیتی در فضاهای بزرگ استفاده کنید.

برای اطلاع از قیمت و نحویه خرید پرده های مخمل ومدل های آن به سایت یا با ماتماس بگیرید.

 

 

 

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

پنج × 5 =