8 اصل ست کردن پرده با دکوراسیون و مبلمان

8 اصل ست کردن پرده با دکوراسیون و مبلمان

پرده یکی از فاکتورهای دکوراسیون و زیبایی خانه است که باید با سایر اجزاء فضای منزل هماهنگی کامل داشته باشد. پر واضح است همانگونه که لباس زیبا، آراسته و مناسب، باعث زیباتر دیده شدن اشخاص می گردد، زیبایی خانه نیز وابسطه به پرده و انتخاب مناسب آن می باشد. اهمیت پرده وقتی بیشتر می‌شود که این جزء پر اهمیت از فاکتورهای دکوراسیون و زیبایی خانه با دیگر قسمت های فضای خانه و سایر اثاث در هارمونی و هماهنگی کامل باشد. برای تشخیص و اجرای این هارمونی لازم است آگاهی از قوانین و اصول ست‌کردن پرده با فضای اطراف است.

"<yoastmark

8 اصل ست کردن پرده با دکوراسیون و مبلمان

برای ست کردن پرده با مبلمان و دکوراسیون داخلی خانه، باید فاکتورهایی همچون رنگ، طرح، اندازه و جنس پارچه را در نظر بگیرید. در این مقاله به فاکتورهای مهمی در انتخاب انواع پرده جنس پرده و رنگ پرده اشاره داریم با ما همراه باشید.

1.ست کردن پرده با مبلمان

هماهنگ کردن اجزای دکوراسیون داخلی خانه با همدیگر، از علت های زیبایی آن به شمار می رود. برای اینکار باید اجزای دکوراسیون داخلی را که بیشتر به چشم می آیند، بررسی کنیم. بطور نمونه، ست مبلمان، فرش، بوفه و … وسایلی هستند که به شدت جلوه می کند. برای ست کردن پرده با دیگر این اجزا، ابتدا باید ببینید کدام یک از آن ها از اهمیت بالاتری برخوردار است و یا از لحاظ ارزش، تعیین کننده تر می باشد.

"<yoastmark

2.ست نمودن رنگ پرده با مبل

بعنوان مثال شما یک ست مبلمان در نظر گرفته اید و قصد دارید به طور قطع در محیط منزل شما وجود داشته باشد. در این حالت اول باید این ست مبلمان را تهیه نمائید و سپس با عنایت به آن، سایر قسمت های دکوراسیون را تهیه نمائید.

پرده می تواند آخرین جزء ی باشد که می خواهید انتخاب کنید. برای هماهنگ نمودن همه اجزاء با هم باید نهایت دقت را به کار بگیرید چون به طور تقریبی حدود 7-10 سال قرار است این لوازم استفاده کنید و با آنها زندگی کنید.

3.پرده جهت تکمیل مبلمان شما

قاب پنجره ها با پرده های بزرگ یا بلند، به سبک، شخصیت و جذابیت اتاق کمک می کند. پرده ها وسایلی هستند که هیچ وقت از مد نمی افتند. حتی با وجود شید ها و پرده های مدرن محبوب در بازار، میزان محبوبیت و تقاضای پرده ساده یا پرده سلطنتی همچنان ثابت می باشد.

بیشتر بخوانیم:انواع پارچه های پرده ای،علت استفاده از پارچه آستری برای پرده

آنها زیبایند و اگربه طور صحیح نصب شوند، می توانند برای خانه معجزه نمایند. برای اینکه پرده ها تأثیر صحیح و دلخواه ایجاد نماید، لازم است اندازه گیری به طور درست انجام شود. یک پرده نامتناسب می تواند پرهزینه و ناخوشایند باشد.

4.ست کردن پرده با تعیین اندازه آن

جهت اندازه گیری پرده لازم است از سقف اندازه بگیرید و دقت داشته باشید تا بالای زمین برسد. بلندتر در نظر گرفتن پرده موجب می شود اتاقها بزرگتر و سقف ها از آنچه که هستند بالاتر جلوه نماید. انتخاب رنگ، بافت و طرح متناسب از اهمیت کلیدی برخوردار است، چون پرده ها محیط قابل توجهی از دید را اشغال می نمایند.

در آخر، ذکر این نکته الزامی است که یک اتاق دارای اشیا مختلفی است که شامل مبلمان، وسایل تزئینی، کوسن ها، فرش ها، کاغذ دیواری و … است و باید به هارمونی آن ها توجه داشت.

"<yoastmark

5.اندازه پرده

اگر به فکر انتخاب پرده های خود هستید، لازم است همه این موارد را در نظر داشته باشید تا به تنهایی از مجموعه بیرون نزند و هماهنگ با کل دکوراسیون داخلی باشد. اضافه بر آن، پرده ها باید کاربردی نیز باشند. آنها باید بتوانند حریم خصوصی، تاریکی، عایق بندی پنجره ها، فیلتراسیون نور و سایر موارد را فراهم نمایند.

پرده های اتاق نشیمن می توانند چندین نقش را بازی کنند. به عنوان مثال، می توانند بر ارتفاع اتاق تأکید کنند، پنجره های بلند را قاب بگیرند و توجه را به سقف جلب کنند. در عین حال می توانند مبلمان را تکمیل کنند. اگر می خواهید تمرکز روی مناظر باشد یا روی عناصر خاص طراحی داخلی در اتاق باقی بماند، پرده های پنجره با رنگ خنثی معمولاً گزینه خوبی هستند. در بسیاری از موارد، می توان از پرده ها برای بیان سبکی خاص استفاده کرد. در یک محیط سنتی، پرده ها نقش مهمی دارند و کاملاً چشم نواز و مجلل به نظر می رسند.

6. انواع پارچه

از نوع پارچه غافل نباشید

زمان ست کردن پرده ها مهم است که رنگ و سبک مبلمان و همچنین قطعات وسایل تزئینی موجود در اتاق را در نظر بگیرید. اگر برای پنجره های اتاق های خود، پرده انتخاب می کنید، توصیه می شود پارچه ها و بافت هایی را که از قبل در اتاق وجود دارد، بررسی کنید. این لیست شامل کاناپه، فرش و … نیز می شود.

بعنوان مثال:

اگر یک کاناپه چرمی تیره دارید، به پرده هایی نیاز دارید که بتوانند فضایی لوکس را برای تکمیل بافت چرم ایجاد کنند. از طرف دیگر مثلا پرده های شفاف، به فضا حالت نرمی و خلوص می بخشند. بنابراین هنگام انتخاب پرده باید به جنس و رنگ و بافت آن توجه نمایید.

بیشتر بخوانیم :تاثیر پرده پذیرایی زیبایی در خانه های لوکس،دوخت و قیمت انواع پرده

انتخاب نوع پارچه برای ست کردن پرده

پارچه ای که انتخاب می کنید باید بتواند سبک دکوراسیونی را که برای اتاق خود انتخاب کرده اید، تکمیل نماید. سبک مبلمان شما می تواند سنتی، معاصر، مدرن، کلاسیک یا مینیمال باشد. پرده ای که انتخاب می کنید باید بتواند ظاهر ایجاد شده توسط مبلمان را خنثی و متعادل نماید.

8.جنس پرده

استفاده از رنگ های مکمل

اگر اتاق شما مبل یا مبلمان با رنگی یک نواخت دارد و تم رنگی آنها تیره است، سه رنگ مکمل رنگ مبلمان را انتخاب نمایید. به عنوان مثال، اگر مبلمان قهوه ای شکلاتی دارید، چون توناژ گرم دارد، می تواند با رنگ های گرم ترکیب شود. برای ایجاد ظاهری طبیعی می توانید از رنگ هایی مانند نارنجی سوخته، قرمز زنگ زده یا سایه های طلایی الهام گرفته از پاییز استفاده کنید. سبز مریم گلی نیز با مبلمان قهوه ای تیره به زیبایی جلوه می کند.

رنگ های مکمل در دایره رنگ ها

یک رنگ تیره می تواند بسیار ظریف و کاملا پیچیده به نظر برسد بدون اینکه اتاق را تاریک جلوه دهد یا تاریک کند. پرده هایی با رنگ تیره را انتخاب کنید که به راحتی قابل باز شدن است تا نور بیشتری وارد شود. این پرده ها عالی هستند زیرا در یک روز آفتابی می توانید آنها را بکشید و در شرایط عالی و بدون مزاحمت های خارجی تلویزیون را تماشا کنید.

 کلام آخر 

ما در گالری پرده روژان سعی کردیم با ارائه مشاوره بار رعایت 8 اصل ست کردن پرده با دکوراسیون و مبلمان برای مشتریان عزیز مان  بهترین و زیباتذین پرده ها را برایشان دوخت پرده  و نصب کنیم .که  با دکوراسیونی خانه ای هماهنک و زیبا باشد . هماهنگی  پرده ها با مبلمان داشته باشد .

برای مشاوره، خرید پرده، نصب پرده و بازدید از پرده ها به سایت مراجعه کنید. در پرده سرای روژان می توانید به صورت های مختلف ،حضوری و آنلاین  پرده های مورد نظرتان را سفارش دهید .

 

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

20 − نوزده =